Ήταν ο άνθρωπος που έκανε ... «θαύματα»!
Είχε στείλει το πρώτο διαστημόπλοιο στην Σελήνη,
σχεδόν 20 χρόνια πριν απ΄ την nasa! (destination moon – 1950).
Πέντε χρόνια αργότερα προσεδάφισε αποστολή στον Άρη!! (the conquest of space – 1955).
Ενδιάμεσα είχε ... σαρώσει την Γή με εισβολή Αρειανών και
ατομικές βόμβες (the war of the worlds – 1953) και μιά φορά την διέλυσε, όταν μηχανεύτηκε μιά
… σύγκρουση με άλλο πλανήτη (η πρώτη στο cinema) ( when worlds collide – 1951).
Μας πήγε στην ... χαμένη Ατλαντίδα (atlantis, the lost continent – 1960), εξερευνήσαμε την ζούγκλα της Νότιας Αμερικής (the naked jungle – 1954), φτάσαμε στα πέρατα του χρόνου με τον Χρονοταξιδιώτη (the time machine – 1959). Διαφέντευε την τέχνη της «μαγείας» και του θαυμαστού κι έδωσε ζωή στα παραμύθια μας (tom thumb – Κοντορεβιθούλης – 1958) και (the wonderful world of the brothers grimm – 1962, σε cinerama). Στην σκληρή βιομηχανία του hollywood, που ονόματα γεννιούνται και χάνονται μέσα σε μιά νύχτα, ο george pal μπορεί να ‘ναι ξεχασμένος απ’ τις νέες γενιές, παραμένει όμως ο πρώτος δημιουργός που έδωσε σοβαρότητα σ’ ένα θέμα του cinema, που αντιμετωπιζόταν μέχρι τότε με χαμόγελα! Γεννήθηκε στο gegled της Ουγγαρίας, μιά μικρή πόλη, 40 μίλια απ’ την Βουδαπέστη, την 1η Φεβρουαρίου του 1908 από μία οικογένεια θεατράνθρωπων. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Ακαδημία της Βουδαπέστης, όπου ένα λάθος ... αρχειοθέτησης τον έστειλε να παρακολουθήσει σχολή εικονογράφησης (για ένα χρόνο). Αυτό ήταν το πρώτο σημείο καμπής της καριέρας του. Κατά την διάρκεια των σπουδών του έκανε πρακτική εξάσκηση (υποχρεωτική) στην ξυλουργική, απ’ όπου απέκτησε και άδεια επαγγέλματος. Αυτό ήταν το δεύτερο σημείο καμπής της καριέρας του. Πήρε πτυχίο Αρχιτεκτονικής τον καιρό που η Ουγγαρία δεν χρειαζότανε Αρχιτέκτονες κι έδωσε διέξοδο στην ανεργία του δουλεύοντας σαν ανιματέρ στην φτωχή παραγωγή διαφημίσεων της hunnia film . |
![]() |
![]() Δούλευε τα puppetoons με κούκλες ξύλινες που είχαν κάτι να κάνουν με την πρακτική του στην Ξυλογλυπτική. Κάθε puppetoon κόστιζε περίπου 25.000 δολάρια τα 8 λεπτά, και απαιτούσε 20 εβδομάδες σχεδιασμού και 6 εβδομάδες παραγωγής. Χρειαζόταν 12.000 διαφορετικά πλάνα. Αρκετά αργή παραγωγή για την εποχή της κι αυτό γιατί το παλιό technicolor ήθελε τρία διαφορετικά αρνητικά, ένα για κάθε χρώμα (κόκκινο, πράσινο, μπλε). Το 1943 ο pal πήρε ένα ειδικό βραβείο Όσκαρ για την τεχνική animation που ανέπτυξε. Το 1947 το ενδιαφέρον της paramount για τα puppetoons μαράθηκε κι αυτή ήταν η στιγμή που ο george pal θεώρησε ότι έπρεπε να κάνει το μεγάλο του βήμα. Να περάσει σε φιλμ μεγάλου μήκους με ηθοποιούς. |
![]() |
![]() |
![]() Μετά από μερικά φιλμ που η δράση ήταν παντρεμένη με την φαντασία, με κυριότερο το the conquest of space (1955), ήρθε το the time machine (1959) παρμένο απ’ το ομώνυμο βιβλίο του h.g.wells. |
![]() Το 7 faces of dr. lao (1964) απέτυχε εισπρακτικά. Μετά από 4 χρόνια κατόρθωσε να πείσει την mgm να γυρίσει ένα θρίλερ Επιστημονικής Φαντασίας, το the power (1968) σχετικά με τις υπερφυσικές πνευματικές δυνάμεις ενός υπεράνθρωπου που κρύβεται σ’ ένα επιστημονικό Ινστιτούτο. Και σ’ αυτό το φιλμ δεν τα πήγε καλύτερα! Το άστρο που είχε δείξει τον δρόμο στο cinema s.f. είχε δύσει. (Η αυγή είχε ανατείλει το 1968 με το αξεπέραστο 2001, a space odyssey κι οι μαθητές είχαν ξεπεράσει τον δάσκαλο!!). Μιά προσπάθειά του με το doc savage, the man of bronze, το 1975, απέτυχε σε κάθε επίπεδο, εισπρακτικά και καλλιτεχνικά! |
![]() |